måndag 27 augusti 2012

Sommaren som kom å gick

NU kan jag gå med på det Maria.
NU är sommaren över och all eventuell sol å värme som kommer är bara efterslängar.
Bladen börjar gulna å luften är klar å krispig.
Hösten är min favoritårstid och bara Märtas operation är gjord så hoppas jag få lite lugn i själen.

 

Hur har Astas sommar varit då?
Tja, med risk för att låta gnällig så kan jag inte påstå att den varit någon höjdare utan att få svart tunga å lång näsa.

Det blev några tillfällen med grill och rödvin på altanen. Särskilt där i början av sommaren.
Det blev några soliga och heta dagar i augusti där jag kunde vädra mina klänningar å korvben.
I övrigt har såklart prins Gottfrid varit sommarens stora behållning!
Att jag skulle gå å bli med valp igen denna sommaren hade jag inte den minsta aning om i våras.
Det är härligt!

Annars... förlåt, förlåt... måste jag säga att jag kring Sommaren 2012 tänker mest på det som inte blev.
Ingen utlandsresa.
Inte en enda standdag.
Jag har inte badat en enda gång.
Kärleken har det inte varit mycket med.
Mycket bråk, tjafs, sura miner och känslor av att vilja kasta in handduken.
Inget häng på uteserveringar.
Inget grillande eller picknickande vid havet.
Inte en enda konsert.
En enda fest alldeles i början av sommaren.
Väldigt lite umgänge å skratt.
Nej, det är nog bara sommaren för 4 år sen som kan mäta sej med denna skitsommar.

Nej, jag får spara på de där små små guldkornen.
Kvällsrundor med hundarna. Ett stilla glas vin för mej själv i en ljummen kväll.
Valppussar och lyckan efter att Märta klarade av sin livmoderinflammation.

Förhoppningsvis kommer det väl en ny sommar och nya chanser.
Hur har din sommar varit?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Som din ungefär..
    2 ggr badat,3 ggr på stranden.
    En konsert...
    Inga privata träffar el "fest", inget skratt el umgänge..
    Mina guldkorn har varit 4 danskvällar, det är allt.
    Jobb, jobb, jobb o en bitvis förlamande sorg är min summa av sommaren -12.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet fan inte. Den var förbi innan den började. Tur att jag gillar hösten jag också.

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Jag refererar redan till sommaren som: "I somras..." :)Jag tror den här sommaren var skit för de flesta, eller åtminstone att den tog slut innan den ens hann börja. Du, det kommer gå bra för Märta i morgon och visualisera dig själv i morgon på terassen med ett glas vin och en känsla av att det gått bra.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Finaste A - först och främst: håller tummarna inför i morgon!!!!!! Puss på er båda!

    Sedan: grattis i efterskott till tösabitens bröllop!!

    Sist - men inte minst: detta var VERKLIGEN sommaren som inte var!!! I kubik. Så jag håller med. Men nu fan skall hösten bli bättre!!!!!!!!!!!!

    <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare