onsdag 22 augusti 2012

Ett rasande inlägg

 

På nyheterna idag rapporteras det om hur somalier trakasseras i Forserum.
Ett gäng ungdomar i åldern 15-20 år sprider skräck bland flyktingar där.
Människor som flytt krig. Människor som sett och varit med om fruktansvärda saker.
Människor som lämnat sitt land, sina släktingar och vänner. En kultur de känner, en värld som är deras.
Människor som sålt allt de äger och har och på farfyllda strapatser tagit sej till vårt land i förhoppning av en fristad blir hotade, misshandlade och trakasserade.
Jag blir ta me fan mörkrädd!!!
Vad ÄR ni för människor som gör sådant?!
Vad har ni för föräldrar?
Hur är ni fostrade, har ni inget hjärta era dumma jävlar?!

Vi fick glädjande nyheter i veckan om att det röd-gröna blocket har passerat Alliansen.
Jag bugar och bockar över det folkliga förnuftet så långt.
Samtidigt, i samma undersökning, kan vi ta del om att Sverige demokraterna stärker sin position som Sveriges 3:e största parti.
Är inte det helt galet?!
Jag tittar misstänksamt på mina kollegor och människor i min närhet och undrar... finns det någon här som röstar på Sd?!
Under aftonbladets artikel om undersökningen så fanns det en massa kommentarer med glada tillrop över Jimmie Åkessons framgångar.
Idel puckon.
Idel lättsmälta sanningar om hur alla Sveriges problem skulle gå upp i rök om vi bara slutade ta emot flyktingar.
Vilken sten bor ni under?!

Om man bortser från att ni är hjärtlösa egoistiska kräk så är ni dessutom inte verklighetsförankrade.
Hur tror ni Sverige skulle klara sej utan invandrare?
På min arbetsplats... en medicinavdelning... arbetar en massa människor som inte är födda här.
En av Västsveriges främsta kardiologer, andra läkare och överläkare. Undersköterskor. Sjuksköterskor.
Ni Sverigedemokrater... ni är för dumma för att läsa till läkare. Ni är för lata och för korkade för att arbeta inom vården.
Vem ska ta hand om er när ni blir sjuka?

Er logik är häpnadsväckande.
Antingen kommer flyktingarna hit och stjäl våra jobb.
Eller så vill de inte jobba och gå på bidrag.
Ni säger att de är kriminella men inget parti hyser så många kriminellt belastade som Sd.
Ni vill öka tryggheten och välfärden för våra gamla
Men vem ska ta hand om dem?
Det är för mej helt obegripligt att någon röstar på er.
Jag tror inte att alla Sverige demokraternas väljare är egentliga rasister. De är nog bara en bråkdel.
Men det är ingen ursäkt.
Att proteströsta på ett parti med en så obehaglig agenda av missnöje med etablissemanget. 

Jag skäms och skräms av människor som er i Forserum.
Människor som varken har hjärta eller hjärna.
Ni är en skam för det här landet som ni säger er vilja bevarad.
Själv är jag svensk. Jag är ta me fan så svensk man kan bli. Etnisk (ett ord ni gillar va?!) svensk så många generationer bakåt som jag kan överblicka.
Å jag skäms!

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. I hear you sister, är allt jag kan säga till det du skrivit. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det gör mig rasande också. Och de ungarna är likgiltigt uppfostrade av rädda och omogna föräldrar. Jag bara hoppas på att jag aldrig blir blind och likgiltig för mina barns fel.

    SvaraRadera
  3. Håller inte med, visst ska de som behöver få komma hit men nu väller det in flyktingar till Sverige. Säkert är det olika men somalierna tex dom arbetar ytterst sällan, speciellt inte kvinnorna. Dom föder också massor av barn. Folk som jobbar med detta VET att många sk ensamkommande flyktingbarn är vuxna män, men man får inte ålderstesta personer i Sverige för det är rasistkískt. Klart alla vill till Sverige för öser vi bidrag över dom!! Snart är vi svenskar i minoritet och då blir det stora problem, se tex hur det är i Malmö mfl ställen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur var ditt namn nu igen? Svårt att prata med "anonym."
      Det Väller inte in flyktingar i Sverige. Fortfarande är det så att de fattiga närliggande länderna tar emot flest. Vi är ett stort och förhållandevis rikt land, vi har både plats, råd och skyldighet att hjälpa människor som flyr för sina liv.
      Vi öser inte bidrag över flyktingar. Många flyktingar kommer dessutom hit välutbildade. De tjänar Sverige pengar på från dag 1 de börjar jobba.
      Vad tror du tex en svensk kostar i utbildningskostnader från 0:an i grundskolan till färdig läkare exempelvis?
      Å även när det gäller flyktinggrupper där stora delar är outbildade och kanske inte ens läskunniga så har vi ett moraliskt ansvar.
      Att vi svenskar skulle bli minoritet är ju bara nonsens.
      Du skriver ett helt svar till mej utan att ens kommentera att människor som kommit hit, som flytt hit, blir trakasserade å misshandlade.
      Hur tänker du kring det?

      Radera
  4. Asta - jag kan bara hålla med!! Och jag blir också mörkrädd. Och bedrövad. Och ledsen. Och jag tycker också att SD är FRUKTANSVÄRT fel ute!!!!!

    Och "Anonym" Tyvärr - det är inte sant. Precis som det inte är sant att alla SD:are är dumma i huvudet. /Monika Breti

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare