torsdag 16 augusti 2012

Maria skriver om sökandet efter kärlek...




Maria skriver om sökandet efter kärlek.
Om sin längtan efter att höra ihop med någon, dela glädjen och joxet med någon, få lov att vara förälskad och att någon är förälskad i henne.

Trots att jag inte befinner mej i hennes situation, jag är ju gift sedan hundratals år, så kan jag i alla fall känna igen känslan. Känna hennes längtan.
Ensamhet och behovet av en djupare och mer kärleksfull gemenskap, häftigare sex, varmare omtänksamhet, en mans brännande begär kan man sakna även i en relation... när den går på trekvartsfart.
Inte nu som jag skrivit förr, absolut inte nu! Jag trivs i Tråkträsk.
Å jag planerar och förordar inte heller otrohet eller att byta ut "sin tråkiga man"... jag bara bekräftar att jag förstår hennes längtan. Att den är allmängiltig. Något de flesta av oss (kvinnor?) känner ibland...

Jag kan oxå leva mej in i hennes sorgsna tankar om att män bara vill ha henne till en sak.
Att hon bekräftas som vacker och intressant, men nåt seriöst är de inte ute efter.
Män verkar vara mycket mer krassa vad det gäller kärlek.
Som om de bestämmer sej för redan i förväg vad de vill känna.
Jag verkar oxå vara den typen av kvinna. Som män vill ligga med...
Ja fråga mej inte varför...

Jag blir förhållandevis ofta raggad på av män.
Lite oskyldigt så där oftast men alltid enligt samma mönster och ton.
Alltid med en sexuell undermening och det är alltid upptagna män.
Jag tror aldrig en ledig man visat mej nån uppmärksamhet någonsin.
Män som aldrig i livet skulle äventyra sitt äktenskap för någon som mej. Hell no.
Men undersöka intresset för lite hångel kan jag vara värd.

Jag är inte intresserad!
Jag har inte några behov av att utsätta den realtion jag har för en så simpel risk.
Jag kan känna någon slags fånig tacksamhet till min make, för trots att han gnäller på mycket av det som är "jag" och min livsstil, finner han mej tydligen intressant nog att ha till något annat än sexuella aktiviteter. Till en liten fling...
Ska vi vara riktigt ärliga är det kanske för att jag snärjde honom i unga år.
Å tur var väl det för annars hade jag fått vara "den andra kvinnan" till dödagar om jag velat ha någon kärlek av en man.

Förstår ni vad jag skriver om? Vad jag vill säga?
Det är alltså inte så att jag vill vara otrogen eller går och längtar efter en romans.
Det är inte så att jag är bitter över att ingen karl går runt och är förälskad i mej.
Men det är ändå en sorgsen känsla... att vara "den typen av kvinna" som bara attraherar upptagna män som vill ha något i smyg.
Att inte vara värd... mer?!
Förstår ni?
Jag tycker själv att jag är en kvinna med massor av kvaliteter varav sex kanske är min sämsta gren.
Jag tycker själv att jag är rolig, varm, snäll, omhändertagande, intressant å lite klurig att komma underfull med. 

Nej, jag får nog banne mej hålla hårt i karlsloken jag har...

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Vad fint och sant du skriver. Ja, det lämnar ett vemod att man någonstans blir så himla hyllad som någon "drömtjej" pga sitt yttre och kanske även att man ses som stark utifrån, rolig för all del - men något djupare då är det nej tack. Jag tror också det handlar någonstans om rädsla från männens sida och kanske att man själv bär på något sedan vår bakgrund som utstrålar något och där man känner någonstans att ens värde ligger. Jag vet inte? Jag tänker runt dig och det du skriver att nej, jag tror inte du varit singel till död dagar utan din man utan att det här med att finna någon är som ett heltids jobb ( egentligen för alla för det är ett hårt klimat där ute) och tids nog så gör man nog det, om man inte tröttnat på kuppen. :) Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att om du hade varit singel mamma. Faktiskt ledig och utstrålat tillgänglighet, så tror jag att helt andra män hade sökt din uppmärksamhet. Det är ju världens äldsta ordspråk... men kärleken, den stora kärleken, kommer ju faktiskt när man minst anar det. När man inte letar. När man inte utstrålar "ÄLSKA MIG, SNÄLLA!" Men jag förstår Mariah. Det måste vara jätte svårt. Men förr eller senare (när man minst anar det då...) så finner de flesta son andra hälft. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. Den där längtan efter kärleken känner nog karlslokarna i lika hög grad. /blueberries

    SvaraRadera
  4. Förstår absolut vad du menar A. Och du har nog rätt i den 'däringa' längtan. För vem minns inte pirret från den första, största förälskelsen?? Sedan tycker jag tösen din, Emelie, har rätt i att du hade säkert utstrålat ngt helt annat om du varit singel. Och fått andra reaktioner..

    Många kramar fina du!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare