tisdag 14 augusti 2012

Tja några timmars slummer blev det...



... å när jag precis klivit upp och plockat undan madrassen knackade det på dörren.
Jag är INTE social nyvaken, men det var min nära- och kära- vän Carina så då blev jag go å glad över besöket.
Hon skall åka till Grekland snart. En "stand in" resa för en sjuk svåger.
Sen kommer hon hem några veckor för att dra på semester till Turkiet.
Vilken lyckoost va?!
"Alla" har åkt utomlands denna våren, sommaren å hösten.
Bästa Cissi kommer hem idag från Sicilien och pappa med fru kommer oxå hem idag från Zakyntos.
Av Cissi har jag bara fått ett kort sms om att det är varmt, men pappa skrev att de hade 45 grader under några dagar. Phua, nästan för hett.

Vi brukar ju oxå åka en vecka varje år till Grekland.
I år har det faktiskt... trots vädret... känts helt okej att inte göra det.
Det har varit en sommar i hundarnas tecken.
Först ville jag inte åka för att Märta är så gammal och detta kanske är min sista sommar med henne.
Ville inte spilla tiden lixom. Ja säg gäran att jag är tokig, det gör människor i min närhet så jag är van :)
Sen fick jag ju lillprinsen och även om det varit möjligt hade jag inte för allt smör i Småland lämnat honom en hel vecka under denna första känsliga tid.
Så det känns... okej att vara hemma.

Nästa sommar däremot...
Ja vi får se, men det suger i Greklandstarmen får jag erkänna.
Eller om man  man skulle pröva Spanien.
Såg ett trestjärnigt men nybyggt fräscht hotell Cala Mayor på Mallorca.
Lägsta åldersgräns 16 år och nära till strand och shopping.
Resa ink frukost 11 200 kr för mej å Mini.
Låter okej va?!
Hotell Luabay Costa Palma

Drömma måste man ju få lov att göra. Speciellt nu när vi ... snart...går mot kallare tider här hemma.
Nån som varit på denna del av Mallorca?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare