lördag 11 augusti 2012

Foto less



Enligt Aftonbladet så får det vara NOG nu!
Nog med bilder... vanliga eller instagrammade... på nyttiga frukostar, körsbärsblomster mot blå himmel och flygplansvingar. Eller det kanske vanligaste "nu- har- jag- semester- å- njuter- i- fulla- muggar- motivet" nakna fötter mot hav.
Folk har tröttnat! Ledsnat! Fått nog! Kräks!
Gäller det dej med?

Själv får jag nog erkänna att jag är skyldig till de flesta motiven.
Med stor entusiasm fotar jag flygplansvingen 56 ggr innan landning å jag vet inte hur många varianter av färg på tånaglarna mina stackars bloggläsare fått se.
Jag tycker det är rätt oförargligt. Dessutom finns det väl en anledning till att vissa motiv blir mer populära än andra?! Det är just för att de signalerar avkoppling el äventyr och har en skönhet i sej.
Fast visst... nog fnissade jag när jag läste nån statusuppdatering på facebook en gång där det stod typ "Det ÄR möjligt att äta utan att ha fotat med instagram innan. Pröva!"

Ibland blir jag less på en otrolig uppskö av bilder på folks ungar på facebook.
Jag finner det ofta rätt ointressant att se okända ungar i diverse poser.
Jag är inte ens särskilt barnkär. (Ohhhh, det får man knappt lov att säga.)
Klart jag avgudar mina egna ungar och tycker om barn som jag känner, men jag är inte typen som blir tårögd av lycka så fort jag ser en individ under 17 år på bild eller som måste köra ner snoken i varenda barnvagn.
Men jag förlåter er.
I trygg förvissning om att alla inte precis utropar "O yes, en NY bild på Märta, jösses så spännande" varje gång jag lägger ut det.
Bilder på nätet är både för andras skull å för vår egen, inte sant!?

Å JAG tröttnar aldrig på bilder av min prinsessa.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare