måndag 27 augusti 2012

Ironi


Foto: Min vackra franska prins Gottfrid
Bajs å kissmaskinen.

God morgon kära vänner.

Här sitter jag. Klockan är inte särskilt mycket men jag är inne på tredje muggen kaffe.
Jag har plockat upp flera högar skit och torkat pölar med kiss. Jojo, han är en nattnödig prins den där Gottfrid.
Första maskinen tvätt snurrar.
Jag har huset för mej själv, spotify på och fri tillgång till datorn.
Å då har jag ingen aning om vad jag ska skriva.
Visst är det ironiskt?!
Ungefär som när man fått presentkort i en favoritaffär å inte hittar ett skit man vill ha.
Men när man är pank och presentkortsfri då finner man hur mycket fint som helst.

It's like rain on your wedding day
It's a free ride when you've already paid
It's the good advice that you just didn't take
Who would've thought... it figures


Det är som att Märta vill alltid gå långa rundor när jag har bråttom till jobbet, men när jag är ledig å sugen på promenader så tjurar hon bara och vill gå hem. 
Det är som att jag aldrig vill lyssna så mycket på spotify som när kontot är upptagen av annan användare.
Som att det aldrig är ett skit på tv... om jag inte jobbar.
Ofelbart kommer feta oväntade utgifter när jag för en gång skull har fått ut en hyfsad lön.
Har man jobbat över och förväntar sej extra cash så blir man alltid sjuk å får karens på samma lön.
Å mackan hamnar ofelbart med smöret ner.

Jag försöker tackla oron för Märta å imorgon. Det är säkert det som dödar inspirationen.
Vetskapen om att ens bästa kompis kommer att ha en riktig shitday och riskera livet har lätt den effekten på mej.

Lika bra att sätta fart va?!
Ha en lovely måndag.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jo - så är det. Och älskar Alanis Morisettes låt... Ironisk! Javisst - i kvadrat!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare