fredag 12 augusti 2016

Det går bra nu.



Det känns som om saker faller på plats just ju, som om jag har flyt i livet.
Det är inte riktigt sant, för jag har en stor del i det själv och vill klappa mej själv på axeln över att jag just nu tar beslut som är bra för mej.
Tyvärr lyckas jag sällan "hålla i" goda vanor men just nu njuter jag av att jag får tycka att jag är lite bra ändå.

Ja, jag vet att jag tjatat om det i så många inlägg men jag är fortfarande så lycklig över att jag har slutat med Zopiklon. Jag tänker på det varenda dag.
Eftersom jag åt dem så många år så blev mitt mående ett normaltillstånd men jag känner nu att jag är så mycket piggare å mer skärpt och framför allt har den där ständiga halvångesten över att jag gör "nåt som mamma gör" släppt.
Jag har oxå dragit ner på alkoholen. Det är inget dramatiskt alls, inget helnyktert liv men "sommardrickandet", allt unnande var å varannan dag är över och även det blir man ju piggare av.
Ytterligare en sak som får mindre tid är datorsittandet och internethängandet.

Jag har börjat med 5:2 igen. Inte för att bli smal utan för hälsans skull.
Och där ingår förvisso att tappa 5 kg, hälften av sista årets viktuppgång.
Bara gjort en fastedag men den kändes hur bra som helst, blev inte hungrig egentligen förän framåt kvällen och då tog jag ett äpple och en stor mugg te.
Och så har jag börjat röra på mej igen.
Snabba promenader som jag försöker få till varje dag men ännu inte lyckas till 100 med men det är mycket bättre.
Idag sprang jag igen, 3,18 km bara, men det kändes så oerhört mycket lättare än tidigare. Kanske för att jag gått såpass mycket, kanske för att jag sänkte farten ännu mer... jag springer verkligen inte fort.
Men bara att jag kom ut och att det var roligt på vägen.
Efter såna löppass blir jag euforisk och vill ut igen. Helst direkt.

En rolig och enormt lättande sak som hänt och som jag inte kan ta äran utav är att jag beviljats studielön för sista terminen. En stor sten av oro har släppt från mitt bröst, trogna läsare minns kanske att jag nekades CSN för mina sista månader av utbildningen. Nu kan jag koppla av det och "bara" koncentrera mej på att klara mina slutpraktiker och D-uppsats. Lätt som en plätt ju. Hmm.
I och med studielön kommmer min tjänst att skrivas om och flyttas över från Medicin till KK. En epok i mitt liv är över på riktigt.

Idag ska vi käka räkor. Både Mini å jag fick ett sådant supersug efter det igår kväll. Färska räkor, god ost, kanske en pajbit, stark sås och gott bröd.
Mmmm.

Har ni det bra?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blev över att höra det *gråter* (när fan stillar sig gråthormonet)

    SvaraRadera
  2. Måste ta tag i min vikt oxå, +7 kg på 2 år :(
    Men vem vet, just denna gången är kanske den gången man faktiskt lyckas....
    Så försöker jag tänka för att orka dra igågn igen, att just den här gången ska man lyckas hålla kvar det å få balans.

    SvaraRadera
  3. Va härligt det låter med flyt i livet, gött! Va glad jag blir över att du fick ekonomisk hjälp den sista pluggtiden, det är du lätt värd! Lycka till med det sista, snart är du i mål! :D
    Jag ska också plugga vidare nu till hösten, till Iva-syrra. Jag kommer plugga i gbg men ha mina praktiker i vbg så vi kanske ses! :* Kram Karin

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare