torsdag 4 augusti 2016

The autum is comming



Alla som känner mej vet att jag är en höstmänniska.
Jag älskar alla årstider men sommaren och hösten är mina favoriter och allra allra mest hösten.

Naturens färger som exploderar, den höga klara luften, det snygga modet.
Lugnet och nystartskänslan som infinner sej.
Om hösten mår jag allra allra bäst.
På hösten drar "Bonde söker fru" igång igen. Äntligen startar en ny hockeysäsong. Hösten inbjuder till att läsa böcker, tända ljus och boa hemma.
Och denna hösten är speciell på fler sätt, för nu lägger jag äntligen den sista sträckan mot barnmorskeyrket. Jag har ett mål framför mej som jag suktat efter i tjugofem år.

Mina planer inför hösten... 

D-uppsatsen MÅSTE prioriteras. Utan den, ingen legitimation. Den ska bli klar.
Jag får se till att plocka fram den där självdisciplinen som sitter så långt inne.

Jag ska åka till Helsingborg med Lillebror och två andra kära vänner. Vi ska sova över, tura över till Danmark, umgås å ha det härligt. Ser jättemycket fram emot det.

Jag har en bokad tid hos min tatuerare. Miofjärilen ska på pränt och även en hyllning till mitt blivande yrke. Längtar efter det med.

Jag tänker dra ner på alkoholen. Ska se när det kan passa men jag behöver ett par vita månader efter en hel del "unnande" under sommaren. Det kan nog bli efter Helsingborgstrippen där i mitten av september.

Jag har ju gått upp en del i vikt. Och försonats med det.
På många sätt har jag till å med blivit snyggare.
Jag har inte som mål att bli smal men jag vill bli stark.
Tänker inte väga mej en ända gång.
Jag vill försöka komma igång med att springa men om så inte blir fallet så ska jag i alla fall komma igång med lite längre å lite snabbare promenader å plankövningar.
Jag vill leva ett långt aktivt liv. Jag vill orka jobba många år när jag nu väl får mitt drömyrke och jag vill vara en frisk aktiv mormor å farmor.
Så, mer aktivitet.

Överlag ska jag se efter hälsan bättre. Mindre alkohol, slopa dagligt godis, mer rörelse och bättre sovtider. Sluta hänga framför datorn till mitt i nätterna.
Det är ett intensivt halvår som väntar med D-uppsats och slutpraktiker och jag behöver samla kraft och vara mitt bästa jag.

Jag vill komma igång å läsa skönlitteratur igen. Vet inte när jag läst så lite som senaste halvåret.

Umgås med min man. Bjuda ut honom på lunch eller bio. Kanske till å med in till mitt sovrum.

Hösten 2016 kommer att bli fantastisk! 

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare