tisdag 30 augusti 2016

Läppstift å sånt



Att jag älskar att shoppa har väl inte undgått någon som känt mej längre än en kvart.
Vad som är favoriten att shoppa varierar.
Ibland är det klänningar, andra stunder faller jag för skor, nagellack har alltid varit en passion och det senaste är läppstift av olika slag.

Igår provade jag... bara för skoj skull... Max Factors Lipfinity på ICA.
Jag skulle inte köpa nåt för jag handlade ju ett (det som bröts av) för bara nån vecka sen.
Och köpte gjorde jag inte heller. Igår.
Idag när jag skulle sminka mej upptäckte jag att läpprovet fortfarande satt kvar, i princip intakt, trots att jag ätit två gånger, borstat tänder, duschat.
Så idag köpte jag ändå. I en nyans mörkare än den jag provade igår.
Det är det ni ser på bilden, nr 108 Frivolous. I verkligheten är det ytterligare lite "bärigare."
Nackdelen med de här läpplacken som sitter som berget är att läpparna blir väldigt torra av dem.
Bildresultat för isadora desire

Och detta köpte jag alltså här om veckan, ett mer klassiskt mjukt läppstift som försvinner när man äter eller pussas. Väldigt fint, men alltså tyvärr avbrutet.

Använder du läppstift?
Jag har inte gjort det så hemskt länge. Knalligt läppstift är lite modigt.
När jag var yngre hade jag till och med komplex för min fylliga mun och gjorde vad jag kunde för att dölja den.
Kallades "Läppen" i skolan när jag var barn och då inte för de tyckte att jag var så fin. Och mamma sa alltid när jag surade "Puta inte med läppen så där då kommer den bli ÄNNU större."
Men idag har vi alltså slutit fred jag och min läpp och jag är till å med rätt förtjust i min mun.

Vad shoppar du helst?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Snygg färg,passar dig.
    Jag har dille på skor. Gör lite kap då och då.
    Har en förmåga att köpa skor med hög klack. Tyvärr tar jag aldrig på mig dom när jag går ut. Kan bara inte låta bli att köpa dom.
    Blommor,krukväxter och plantor lägger jag förmycket pengar på. Trösthandlar det.
    Det positiva är att det blir grönt och fint hemma. :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare