söndag 14 augusti 2016

Familj



Det finns ett ordspråk som jag avskyr mer än andra, till å med mer än klyschiga Carpe Diem, och det är "Det som inte dödar härdar."
Så är det kanske för vissa. För mej är det inte så.
Man lär sej av livet hela tiden, vissa saker efter ett misstag, andra måste upprepas 67 gånger innan polletten trillar ner.
Riktigt svåra erfarenheter kan ge lärdomar och insikter men det stukar också.
En del ärr börjar blöda om man pillar för intensivt på dem oavsett tid som har gått. Just det, "Tiden läker alla sår" är oxå ett riktigt sopigt ordspråk.
Tid läker ingenting som gått sönder ordentligt, man lär sej bara hantera det.
Däremot tror jag på att se framåt mer än bakåt. Se vad man har istället för vad man saknar.

Och jag har en underbar familj. En familj att bygga vidare på.
En familj är inte per automatik de man delar blodsband med.
Det kan vara det, men då väljer man det själv.
Min närmaste kärna är min man, mina barn, mina barnbarn, min valda bror, min mamma och min hund.
Och runt den kärnan mina vänner. De jag har irl och de jag har på nätet som funnits med mej olika lång tid men en del i många, många år.
Tack för allt stöd de senaste dagarna hör ni. Tack var å en av er.
Det gjorde all skillnad.
Jag är en rik kvinna med många människor kring mej som bryr sej om mej å jag vet inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna det.

Söndag. Igår träffade vi härliga vänner som bjöd på havskräftor, västerbottenpaj och goa tillbehör. Men oj vad man blir trött å lätt illamående efteråt... är det dillen tro?
Noah är hos sin pappa idag, Mini å jag sitter sida vid sida å fixar var och en med sitt, solen skiner å det är lite höstligt ute.Fallfrukt i gräset och en högre luft.
Jag har min fastedag idag och ska alldeles strax ta med Gotteman ut på lite kvalitetstid.
Imorgon är det jobb tidigt igen, gör min sista vecka på BB nu.
Det känns bra, är redo för sista etappen nu av utbildningen.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Tänkte att denna länk kan vara intressant om du inte redan känner till det.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6495751

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare