tisdag 2 augusti 2016

Har bara en snippa



Noah har greppat det här nu att det finns två olika sorter.
Han påpekar det ofta. Att han har kisseslang.
"Mormor har ingen kisseslang" säger jag.
"Nä, du har bara en snippa" svarar han då.
"Bara?" tänker jag men inser sen att han har rätt.

Den där lille kisseslangen, som för övrigt är världens sötaste än så länge, kommer att göra livet enklare för honom, öppna dörrar för honom.
Genom att vara ägare till en kisseslang kommer han få lättare att göra karriär, få högre lön, enklare få tillgång till styrelserummen.
Med en kisseslang blir hans utseende mindre värderat och man kommer att se mer till hans charm och kunskap.
Ingen kommer någonsin klandra honom om han lever ut sin sexualitet eller om han har korta shorts. Blir han en dag rånad kommer ingen i en domstol fråga om han inte egentligen ville bli av med plånboken eller om han sagt nej så det verkligen var tydligt för gärningsmannen.
TÄNK att han redan insett det, han är världens smartaste unge!

Hur ger jag honom tillgång till alla nycklar? Till hela världen.
Jag vill att han ska vara känslosam. Ömsint. Omtänksam.
Jag vill att han ska bli empatisk.
Vara så modig att han säger ifrån när saker och ting är fel eller kompisar uppför sej grisigt mot tjejer.
Jag vill att han ska vara ännu modigare å vågar tala om det som är svårt.
Jag vill att han ska få en snippbärares styrka.

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare