torsdag 25 augusti 2016

Idag är vi sams



Underbar bild och inte helt utan igenkänning eller hur?!
Jag känner i alla fall igen mej mycket.
Men idag är en bra dag. I dag är vi sams me,my self and I.

Idag hade jag efter sovmorgon tänkt att plugga lite.
Men så sken solen så väldigt vackert och vindarna som fläktade var alldeles ljumna och då kändes det som slöseri med livet att sitta inne.
Jag bestämde mej för att se om det är möjligt att få någon färg i slutet av augusti och la mej endast iförd ett par rejäla bomullstrosor å utan solskydd i solstolen.
Resultatet? Nja, svag, svag nyansskillnad kanske om man gärna vill se den.
Men det var skönt ändå och kanske denna sommarens sista koncentrerande sollapande.
Lite D-vitamin fick jag väl mej till livs åtminstone.

Jag har tagit två små beslut för större välbefinnande.
Det ena är att börja käka Magnesium. Får se om mina myrkrypningar blir bättre av det.
Det andra är att ignorera idioter på nätet. Lyckas inte fullt ut men har åtminstone minskat radikalt. Nu kan jag läsa öppet rasistiska eller kvinnoföraktfulla rader och... okej rå, ibland... bara trycka bort dem.
Jag mår inte bra av att bli arg så där ofta.

Mina promenader går bra. Får till dem, om inte varje dag så åtminstone fem gånger på en vecka. Jag äter automatiskt lite bättre när jag nu lägger tid på att power walka. Ids inte förbjuda mej nåt, vill ändå hellre bli stark än smal och här om dagen moffade jag i mej både vin och cheez ballz men det är inte lika ofta.

Jag känner mej tankad på kraft idag. Hur mår ni?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Det mås fint får jag säga, det bär snart av till en liten grekisk ö. Men nu var det ju inte övervälmående skryt jag skulle ägna mig åt utan det var att hylla magnesium! Bara testa det, du kommer inte ångra dig!. Jag mår så mycket bättre sedan jag började tillföra det. Myrkryp borta, blodtryck på mer acceptabel nivå och så sover jag så mycket bättre. Sola utan solskydd är jag inte lika välvilligt inställd till dock...men så smyger jag ju alltid med min blekrosa hy under kepsar, parasoller och tältliknande klädesplagg.

    Fortsätt nu må väl!

    SvaraRadera
  2. Trots all stress med att få ekonomin att gå ihop pga Vab + följa med dotter till olika möten med BUP och skola,så känns livet som om det går åt rätt håll. Umgås bara med människor som ger mig kraft och sållar bort allt störande. Det är det lilla som gör det nu för tiden. Att dottern umgås med folk efter skolan eller går till skolan...
    Tar mina dagliga turer med cykeln. Inte långt,men jag får frisk luft iallafall.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare