onsdag 17 augusti 2016

Kåta Gun




Här om dagen provade jag en klänning på Gina Tricot i leopard och la ut frågan på facebook "Hiss eller diss?"
Eller ja, mer bestämt "Söt eller Kåta Gun?"
Den överväldigande majoriteten av de som svarade sa diss/ kåta Gun.
Jag var själv väldigt tveksam. Leopard blir lätt "desperat tant" på kvinnor i min ålder.
Men... till slut så vann ändå den positiva känslan och jag köpte den.
149 kr är ju inga pengar och Gud, va glad jag är för det för jag äääälskar den när jag fått lite betänketid. Ni ser ju hur nöjd jag ser ut.

Och det är det som är det fina med att bli äldre.
Andras åsikter kan vara trevliga att ta in men till slut gör jag ändå som jag vill själv utan ångest.

När jag var barn och tonåring ville jag hela tiden bli äldre.
Ha makten över mitt eget liv.
Som ung vuxen var jag så osäker hela tiden.
Mina bästa år... från fyrtio ungefär... är nu.
Jag är snyggare, klokare, smartare, tryggare och roligare än vad jag var som ung. Jag vågar vara jag utan att (för det mesta) be om ursäkt.

Därför bär jag leopardklänningen och ser ut som kåta Gun och vet ni...
Jag är så jävla nöjd.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. *skrattar* UNDERBART A!! Det är klart att man skall göra just precis så. Lite "tack för er åsikt, men jag gör som jag känner" Visst är det fantastiskt att vara äldre!? <3

    SvaraRadera
  2. Ja men det är ju underbart att göra precis som man vill och känner ... en himla skön känsla! :) /Mormor

    SvaraRadera
  3. Fast jag tyckte aldrig att du såg ut som Kåta Gun. Jag var faktiskt mer tveksam till modellen. Men om du älskar den, trivs i den, så spelar det ju absolut ingen roll!! Härligt, och hör åldern till. Man gör som man vill och struntar i vad omvärlden tycker. Visst är det en sköööön känsla! <3

    SvaraRadera
  4. Du kan ju bära upp den snyggt, Hiss!<3 /Malin

    SvaraRadera
  5. Så länge du inte börjar uppmana förskrämda pojkar i affären att känna på dina mogna persikor så tycker jag att du rockar klänningen! (Jag var tvungen att gå igenom en massa Kvarteret skatan idag tack vare din påminnelse om underbara/högst obekväma Gun) :) :)

    kram

    SvaraRadera
  6. Jag älskar leopardmönster och andra viltmönster. När jag var ung hade tanter det, men nu när jag är tant har de unga det. Om jag skulle lyssna på vad folk sa var passande för mig skulle jag alltså aldrig få bära leopard. Så, jag är helt på di sida. Däremot gillar jag inte själv klänningar med resår i midjan, eftersom den resåren alltid hamnar fel på mig och gör att allt sitter obekvämt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte resår i midjan (det gillar inte jag heller) det är rynk under bysten.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare