söndag 7 augusti 2016

Jimmie Åkesson som statsminister



Det finns dom som tror att Sverigedemokraterna kommer bli största parti på valnatten 2018 och att vår nästa statsminister kommer att heta Jimmie Åkesson.
Till å med i mitt eget kommentarsfält finns det dom som tror det.

 "jag undrar vilken verklighet Asta&co lever.
jag längtar verkligen till nästa riksdagsvals kväll när vi får se hur sossar och andra pk-partier står och gråter och undrar hur det kunde gå så här.
Samtidigt som Sd jublar över att ha blivit Sveriges största parti."

(Ja, ni får ursäkta, det är klippt å klistrat, hen stavar verkligen så här illa. Inte precis begåvningsreserven om man säger så.)

Jag är inte särskilt känd för att vara en optimist men nej, jag vilar rätt trygg i att så inte kommer att ske. Inte valnatten- 18 och inte någon valnatt senare heller.
Jag tror för gott om mitt land och om dess folk för att tro på något sådant.
Jag tror att upp mot en 15 % i värsta fall kan de knipa men sen tar det stopp.
Det är lätt att förvillas till att tro att de är så många. Det kryllar av Sd dunkande herrar på vart enda socialt medier och i var enda kvällstidnings kommentarsfält.
Men eftersom jag läser dem allt för ofta för att min psykiska hälsa ska må bra av det så ser jag att det är i mångt och mycket samma personer som återkommer. Man skall även betänka att de allra flesta av dessa nötter har flera konton.
Då å då blir de avslöjade med att ha glömt att logga ur ett konto när de ska föreställa någon annan.
Alltid lika roande för extremvänsterflyktingkramarlandsförrädarpkeliten.

Visst finns det en jäkla massa människor som inte orkar tänka två tankar samtidigt och som inte klarar av att använda ett kritiskt tänkande men dessa håller Ebba Bush Thor och Anna Kindberg Batra på att ta hand om nu och värva tillbaka till sina partier.
Sd backar i undersökning efter undersökning.

Men om... OM... Sverigedemokraterna blir största parti och får 51% av rösterna, för det är vad som kommer att krävas, och Jimmie Sja la la la laa Åkesson blir statsminister så kommer detta land relativt snabbt att köras i botten.
De har företrädare i RIKSDAGEN som inte kan skilja på miljoner och miljarder, de har företrädare som inte tror på evolutionen och de har företrädare som tar råd av andeväsen. De har företrädare som lägger ut gpspunkter för var flyktingförläggningar ligger samtidigt som dessa ett efter ett fattar eld.
De hotar sina egna som anmäler sexuella övergrepp från en partikamrat.
I EU har de företrädare som under över ett år har kvar en anställd som kallar kvinnor som begår abort för horor och som inte tycker det är något märkvärdigt att en man tuktar sin kvinna.
Deras blivande justitieminister går runt med järnrör på stan och säger saker som "lilla horan" och "Detta är mitt land babbe"... OCH spelar in skiten.

Men låt oss strunta i Sd's 1001 skandaler en stund och fundera över deras politik.
De är grovt fackligt fientliga.
De är för att plocka ur vinster ur välfärden.
De var med och höjde skatten för pensionärer.
De vill avsätta journalister och polischefer.
De säger att de vill ge till allt och alla och det skall finansieras med minskad invandring. Vi har redan EU's strängaste flyktingpolitik.
De vill betala återresor för invandrare som redan bor, lever och betalar skatt här.
De vill inskränka homosexuellas rättigheter och deras företrädare kallar HBTQ personer för avarter och onaturliga.
De vill inskränka abortlagstiftningen.
De vill sambeskatta makar och slunga svenska kvinnor 50 år tillbaka i jämställdheten.
De röstade nej till att höja A-kassan.
De vill straffa "tidigare landsförrädare."
Osv.
De sverigedemokrater som är kvinnor, invandrare, homosexuella, pensionärer  eller arbetare kommer då få se på lite reell politik. Den som de inte orkat sätta sej in i.
Alltså GRATTIS Sverige. Ska vi se om det går att köra ett land i botten på under 100 dagar?
Skulle den dagen komma får jag på allvar överväga att lämna mitt land, ett land som jag älskar och känner stolthet över på ett sätt som "Sverigevännerna" aldrig gjort eller kommer att göra eftersom de inte missar en chans att tala illa om det här landet.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare