onsdag 24 augusti 2016

Till min yngsta dotter



Hon blir 22 år i november. Hon är mamma till Noah, hon är min yngsta dotter.
Jag får ofta beröm om henne, att hon är vacker och rar.
Det är hon. Men hon är så mycket mer.

Hon är verkligen tjejen Gud var på gott humör när han satte ihop.
Hon är klassiskt snygg. Hon är klok. Hon är empatisk och snäll. Hon är rolig.
Hon är omtänksam. Hon är kärleksfull. En engagerad och ömsint mamma.
En del säger att vi är lika... Pja, men hon är så mycket mer och så mycket bättre än vad jag någonsin varit. Hon är en bättre upplaga.

Hon betvivlar ofta sej själv.
Sitt utseende. Sin sociala förmåga. Sin ambition att bli något.
Hon slåss mot riktiga problem men mest demoner som finns inom henne.
Jag önskar så att jag kunde förändra det där. Att jag kunde berätta för henne vem hon är och att hon lyssnade på det å trodde på det.

Älskling, du är bra!
Det finns ingen som du!
Du är vacker, folk vänder sej om efter dej.
Du möter folk och även om du säger "fan-vad-jobbigt-jag-blev-helt-röd-i-ansiktet-å-visste-inte-vad-jag-skulle-säga-som-en-jävla-idiot-jag-klarar-inte-såna-här-situationer" så ser du cool, avslappnad å vänlig ut.
Du får mej att skratta. Du får mej att bli trygg. Du är den jag vädrar allt med varje dag.

Jag var aldrig en så bra mamma som du är.
Du är tålmodig. Uppfinningsrik. Kärleksfull. Busig.
Du har gjort det här själv!
Se på din son. Se vem han är.
Du har gjort det själv!
Burit, tröstat, stöttat, lekt, matat, ammat, nattat, badat, tjatat, pussat.
Vad folk än säger. DU tog ansvar.
Du har gjort det själv!

Det som är tungt är tungt nu.
Molnen lättar. Ha tilltro.
Kärlek kommer kärlek går.
Du å Noah består.
Älska dej själv. Var stolt över den du är. Tro på din förmåga.
Du har redan världens svåraste jobb ( att vara en bra mamma) resten är en baggis. Du kan det du vill. Världen är din.

Men sluta sola solarium... man får HUDCANCER!

Puss/ mamma

1 kommentar:

  1. Dessa starka kloka barn som en har. ��
    Får så ont i hjärtat när dom inte förstår hur bra dom är.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare