onsdag 3 augusti 2016

Sommaren som gick.



Jag tror att sommaren är över för denna gången. Väderprognosen för de närmaste tio dagarna lovar regn och även om det förhoppningsvis kommer en dag eller två till med sol så blir det sent i augusti. När mörkret faller tidigare, solen inte ger nån bränna och gräset är fuktigt av dagg.
Jag älskar sommar och värme. Jag blir en lyckligare och mer sprudlande person när solen skiner å värmer. Jag älskar att vara brun och jag älskar hur jag lever upp och blir mer social sommarmånaderna.
I år har sommaren dessutom varit riktigt dräglig ur allergisynpunkt.
Jag måste säga att 2016 varit en riktigt, riktigt bra sommar som trots jobb innehållit mycket somrigt.

Sommaren 2016's bästa stunder...

Jag slutade med Zopiklon. Ja, det var fan inte roligt någonstans medan jag gjorde det men nu efteråt. Så många år jag velat ta tag i det. Nu är det gjort.
Jag är fri!

Sommarfesten med de bästa av de bästa från mitt gamla jobb.
En kväll att sitta helt trygg med människor som älskar mej och som jag älskar tillbaka och bara njuta. Njuta av grillat, gott vin, sällskapet.

En kväll när vi var å badade.
Nella, Noah, Gotteman å jag. Det var vindstilla, vi var ensamma, havet var ljummet och vi njöt. Gottfrid å jag simmade, Noah och jag busade.
Som ett litet smycke var kvällen.

Lars Winnerbäck. Äntligen fick jag se honom. Äntligen fick Mini å jag en kväll helt på tu man hand att njuta av någon vi båda älskar. Och regnet som skulle komma försvann, solen tog över och Lasse... Lasse var i högform.

 

En dag har jag varit på stranden. Alltså riktiga stranden. Olofsbo.
Man blir hemmablind. Men den stranden slår de flesta andra jag sett både i Sverige och utomlands.
Noah och jag badade i över en timma. Det var ljuvligt. Jag badar sällan i Sverige numera eftersom jag kräver åtminstone 20 grader i vattnet på gamla dar.

Jag träffade min Malin igen. Det var säkert två år sedan och det var som om vi aldrig varit ifrån varann. Hon är för bra för mej. Den stabilaste, harmoniskaste människa jag känner. Jag fattar inte vad hon ser i mej?

Badjävlar med min Cissi. Och att dessutom få göra det tillsammans med hennes dotter som stått mej nära i hjärtat hela hennes liv. Det var en riktig partykväll.
Så här efteråt kan jag önska att jag varit mer nykter... och kommit ihåg vad komikerna sa :) men då var det härligt och man behöver såna kvällar med.

 

En stilla kväll när jag träffade min vän Carina och vi tog ett par glas å pratade om livet. Utan våra män. Vi har roligt på våra parmiddagar oxå, men det är nåt särskilt med att bara vara ihop med en gammal polarinna.

Jag klippte av mej håret å har inte ångrat mej en enda minut. 

Före...



Och efter...



Makens å min Göteborgstripp när vi levde som om det inte fanns någon morgondag.
Shoppade, drack drinkar, älskade.
En påminnelse om att vi är ett par å att vi har rätt kul ihop när vi vill.
Solen sken och Göteborg är alltid Göteborg. Vackraste staden i Sverige.

 

Liseberg med alla barnbarnen och alla barnen utan flickan som är i Spanien å som var så himla saknad.
Det var en fantastisk dag även om den inte helt igenom blev så som jag tänkt eller hoppats. Barnen hade så roligt, vi vann choklad som borde räckt i ett år men som är slut för länge sen.



Pride i vår lilla stad med Lillebror, Mini å Noah. Pizza efteråt i iskyla på en uteservering. Men jag älskar att vara med min familj. Jag älskar att lillebror är en självklar del av vår familj.



Borås djurpark med Mini, Noah å Ängla.
Sockertopparna.
Vi hade en underbar dag tillsammans.

 

Därtill har vi grillat en massa, käkat pizza, suttit på uteserveringar å druckit öl, jag har spenderat en smärre förmögenhet på jordgubbar, vi har ätit massor av glass å annat så där somrigt och härligt och fint.

Nu ser jag fram emot hösten. Det kommer ett inlägg om det med. 

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Så fantastiskt att läsa om din fina sommar och alla möten! Nu när hösten kommer skall vi också ses :) Ta hand om dig!

    Kram
    Ergo Sum

    SvaraRadera
  2. Du glömde; Första goset med nykläckta lillebror ❤
    Kram Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart tänkte jag på lilla Mio men han föddes i maj och detta rörde ju sommarmånaderna juni å juli <3

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare