måndag 1 augusti 2016

Om mej



Jag kan i perioder läsa en roman om dagen och sen inte läsa någon bok på säkert ett halv år.

Jag gillar att brodera.

Jag är (vet jag efter här om dan) uppenbarligen inte tillräckligt klok för att förstå att dricker man typ 2 flaskor vin och lite starksprit på det så blir man berusad.

Jag har modet att omskola mej vid 47 års ålder.

 

Jag fiser... högljutt... minst 50 ggr per dag.

Jag har väl utbredda försvarsmekanismer för att shoppa.
Ligger lite i riskzonen för en smått osunt beteende där.

Jag är en bekräftelsetorsk av rang och hur ofeministiskt det än är blir jag jättelycklig när nån tycker jag är snygg.
En "god människa" eller "en duktig barnmorskestudent" smäller kanske högre men "fan vad du är snygg" duger utmärkt.

Jag har seriösa planer på att bli lesbisk. Älskar tjejer. Föraktar allt för många män. Älskar tuttar.



Jag ber att få gosa med varenda fralla/ amstaff/ mastiff jag möter. Helt ogenerat.

Jag tycker rätt ofta att jag är snygg.

Och ful.



Jag berättar en massa som är fult, svagt å skitigt men låter egentligen ingen komma nära.

Jag har slutat med Zopiklon. Jag sover för egen maskin. Jag är så jävla stolt å nöjd över det. Äntligen!

"Bonde söker fru" är en av många anledningar till att jag varje år längtar efter hösten. Jag är en höstmänniska.



Jag har minst fyra tatueringar i huvudet som jag vill förverkliga.

Jag har inte alltid varit en bra morsa men jag älskar mina barn... alla fyra... mer än livet självt.

Barnbarnen är det viktigaste i mitt liv.

Utan en Dogue de Bordeaux i mitt liv kan jag inte andas. 

 

Jag skulle nog säga att jag är en lycklig människa. Det har jag jobbat för att bli. Hårt!

Jag sjunger förmodligen sämst i västSverige

Jag är kass på att höra av mej till vänner men jag älskar dem högt.

Några av mina största sorger i livet är att min bror är sjuk och missbrukare, att Märta inte levde för evigt och att min pappa å jag inte kan få det att fungera

Jag har minst 2000 anledningar till av hata män.

 

Det finns ändå en handfull pojkar/män jag dyrkar. Och kanske dubbelt så många jag respekterar.

Mina främsta laster är snus, Fishermans friends (den blå), kaffe, öl, chips, barnbarn, doguear, pizza och min ajfån.

 

Jag planerar att bli beroende av broccoli, isvatten och regelbundna löpturer.

Rasism, kvinnohat, duktighet, kamphundsallergiker gör mej rasande.

 

Barnkramar, doften av hundtassar, sovmorgon och havet gör mej lycklig.

Nästa val kommer jag nog rösta på Vänsterpartiet.

Barack Obama är mitt frikort.

Det är tveksamt om jag någonsin varit kär. 

Världen skrämmer skiten ur mej... men jag är bättre än någonsin på att mota Olle (eller ångesten) i grind.

 

Jag spelar wordfeud, 10i10 och Fia med knuff varje dag

Jag tror på Gud. Ibland. 

Sa jag att jag slutat med Zopiklon?!

Winnerbäck är min husgud, Frölunda Indians mitt lag, Mona Sahlin min politiska idol.

 

Jag är grym på att dyka och simma.

Jag är kass på att baka. Bortsett från bullar. Där är jag bäst.

Något som förvånade?
Vad vill du berätta om dej?

Puss/ Asta












1 kommentar:

  1. Kul att du funderar på att lägga rösten på Vänsterpartiet i nästa val! :)) //Evelina

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare