onsdag 21 maj 2014

Astas hemliga bullingrediens.


Pia, eller Kakaobönan som andra kanske känner henne frågade efter den hemliga ingrediensen i mina bullar.
Det är ju väl känt inom bloggvärlden... och i den riktiga världen också för övrigt... att Asta, som verkligen inte är nån hejare i köket och i synnerhet inte när det kommer till bakning gör magiska bullar.
Bullar i världsklass. Eller nja, bullar världen faktiskt varken skådat eller smakat innan.
Å det lustiga är att jag... som alltså knappt kan fixa en enkel sockerkaka... kommit på det helt SJÄLV.

Jag har fått förfrågan mååååånga gånger hur jag får till dem.
Jag har aldrig svarat.
Det är faktiskt bara barnen som känner till det, ja å maken med och det är verkligen en miss i planeringen.
Barnen får självfallet inte berätta det för sina respektive. De måste vakta över hemligheten med sina liv. Jag menar, en skilsmässa händer så lätt och vips vet man inte vad bitterhet å hämndlystnad kan göra med lusten att skvallra hos de små ex svärsönerna.
Det vore ju hemskt tråkigt om jag skulle behöva mörda dem.
Tråkigt för mej oxå. Det är så hemskt svårt att komma undan med familjerelaterade mord nu för tiden och jag skulle ogärna vilja tillbringa säg mellan 14 år och livstid på Hinseberg medan GW Persson på bästa sändningstid sitter å redogör för detaljerna i mitt... uppstädande.

Så nej kära söta Pia, hur mycket jag än tycker om dej så kan jag tyvärr inte berätta.
Inte ens för gammal bloggvänskap skull.
Då vore det ju inte hemligt längre, eller hur?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Min mamma bakade de allra godaste bullarna. Hemligheten? Hon använde sig av receptet som finns på mjölpaketet... Bullarna kom till en helt ny nivå när sonen, typ 3 år gammal, beställde bullar med vanilj i och hon tog vaniljkräm istället för den vanliga socker/smör/kardemumma alt kanel-smeten. Mums!

    SvaraRadera
  2. Asch då, jag som tänkte att jag passar på när du var på ett givmilt humör och ville vara hjälpsam...
    Hade dock inte några större förväntningar på att du skulle avslöja vad som gör dina bullar till världens godaste för är det hemligt så är det ju.
    Försöka duger eller vad är det man brukar säga?!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men jag kan dela med mitt hemliga recept på mina i världsklass godaste bullar. Byt ut hälften av mjölken mot grädde och vips har du så fantastiskt goda bullar så det inte är sant :)
    Det är som de brukar säga, kockarnas bästa krydda är grädde, tror baske mej det gäller bagare också!
    /maria

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare