tisdag 6 maj 2014

Passade på att slinka in på Lindex...

 

Med risk för att låta riktigt ytlig så vände jag den här dagen med lite shopping.
Jag tvingade in min illaluktande lekamen in i duschen. Å sedan smorde jag in min nariga näsa och satte på mej lite mascara.
Jag såg inte ett dugg piffig ut men mina medmänniskor behövde åtminstone inte missta mej för att vara avliden.

Skulle in ett snabbt ärende till La Stada för att köpa Bloggdalas bokcirkelbok "Kvinnan som gick till sängs i ett år" och ni känner ju mej... då "passade jag på" att slinka in på Lindex också.
Hade 20% på damkläder och tidigare på nätet fått syn på en svart klänning som jag var lite nyfiken på. Den fanns även i orange och hade jag haft lite färg så hade jag nog provat den med men nä... nu blev det den svarta.
Den satt som en smäck å fick följa med hem för det fashionabla priset av 159 riksdaler.
Som hittat.
"Den lilla svarta" kan man aldrig få för många av. Av någon anledning finns den inte kvar på hemsidan längre så jag kan inte visa den.
Väldigt söt, smickrande modell (nåt kilo ner skadar dock inte om jag tappar för lite tajt satt den över höfterna å stl större säckade över bysten) med smala axelband.

Jag sprang även in på Ur & Penn. Fyndade ett par örhängen för en tjuga och en svart hårklämma då min gamla gått sönder oxå för en tjuga.
Billigt och bra... om jag inte plötsligt fått för mej att min handled behövde en ny lila klocka.
Well. Jag var värd det efter förkylningen from hell, hostsöndrade nätter, barnbarnskarantän och bloggtjafs.
Det där med att må bättre av lite shopping kan låta väldigt lättköpt och ytligt.
Men å andra sidan så shoppar jag aldrig i några fina kvarter så det kunde varit värre.

Nu väntar sockerkaka, kaffe och myspysläsning av nya boken.
Hoppas att ni har det bra denna ruggiga tisdag.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. *ler* kan tänka mig att du blev jättefin - och visst hjälper det ibland att hitta något underbart! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare