tisdag 6 maj 2014

Inställt vårrus

 

Idag skulle jag ha sprungit vårruset för första gången.
Inbetalat och klart.
Istället sitter jag här å hostar.

Nåväl.
Jag kom i alla fall igång med att springa igen. Det hade jag nog inte gjort om jag inte haft moroten att klara halvmilen inom en viss tid. Jag får se det som så att pengarna åtminstone fixade det.
Ute regnar det.
Tycker synd om mina kollegor som får springa (går väl an) i regn men oxå picknicka i skitvädret vilket är mindre kul.
Det har ju varit fint vårväder så länge å så just nu.

Ännu mer synd tycker jag om mej själv.
Är sjukt less på detta hostande, snorande och trötta nu.
Det är fjärde dagen som jag inte får pilla på Världens sötaste Noah.
Jag försöker till å med att inte vistas i samma rum som honom för att minimera risken för att smitta hans små luftrör.
Plågsamt.

Istället för vårrus får det bli kortisonrus.
I hopp om att luftrören ska hämta sej snabbare.
Men lycka till kära kollegor och andra med ert rus idag!
Spring för mej oxå.

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt. Du får komma upp till Stockholm å springa med mej den 27:e istället!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh Carola, jag hade gärna träffat DEJ. Men åka 60 mil för att springa en halvtimma känns lite overkill.
      En bloggträff nån gång hade däremot varit skitkul.

      Radera
  2. Kan du inte komma upp till Kg och springa 5:an med mig? Vi kan pick-nicka efter.

    SvaraRadera
  3. När vi vill;-) Kosläppet har redan vart...;')))

    SvaraRadera
  4. Isch vad trist! Dock missade du inget.. Jag sprang förra året - aldrig mer. Och då var det finfint väder.. Men synd på anmälningsavgiften..

    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare