fredag 16 maj 2014

Kom å gick

 

Så har jag fyllt 45.
Dagen kom och gick.
Jag tycker det är rätt skönt att den är över, den har varit jättebra, men det är något lätt ansträngt med födelsedagar. Lite christmas light ångest.
Alla tillkortakommanden, alla relationers solkighet blir lite extra klara.
Ingen dag på året är jag så beroende av kärlek. Av att bli visad kärlek,

Jag har haft mina döttrar här alla tre. Sonen jobbar och kunde inte komma ifrån.
Äldsta flickan och lilla Ängla sover över.
Solen har strålat och vi har grillat.
Å presenter har jag fått.
Oväntade och fina.

Första födelsedagspresenten fick jag av mej själv.
Mina haremsbyxor kom på posten.
Av maken fick jag en ny dator.
En ny dator!!!
Min gamla sjöng verkligen på sista versen.
Av barnen fick jag nåt helt otroligt.
Biljetter till Göteborgs operan i december när jag ska gå och se på Kristina från Duvemåla.
Jag visste inte ens att den skulle komma tillbaka!
När jag öppnade den presenten så kom tårarna.
Jag fick hejda dem, för bland tårar av tacksamhet och glädje välde även sorg fram.
Hade jag tillåtit mej att börja hade jag börjat storböla.
Det hade kanske varit en smula underligt på ett födelsedagskalas.

I natt ska jag ha nattjänsten med Noah för första gången.
Hans mamma är helt slut.
Det är inte utan att jag är lite ängslig över en sömnlös natt själv.
Jag kommer ju inte precis kunna hänga här och snicksnacka med er.
Det blir till att traska. Å vagga. Å vysha.

Vi hörs imorgon babes.

Puss/ Asta

9 kommentarer:

  1. Så det krävdes att fylla 45 och Kristina för tårarna att hitta tillbaka!
    Lycka till i natt fina mormor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk! :) Nåt mer har inte kommit, men jag är det på spåren. Kram mitt gull.

      Radera
  2. Det är något stort och vemodigt med kärlek från barnen! De vuxna, stora barnen. Den där tiden som aldrig kommer åter. Den där kärleken som alltid ligger som en latent bomb i hjärtat! En god bomb, en godisbomb, men ändå en bomb. Den som alltid molar runt i en, som oroar, som gläder, som ibland gör ont, som mestadels är underbar, men ändå en slags tomhet efter småbarnsåren. Då man höll deras små händer i sina på promenader, när man snusade på deras sommarvarma små huvuden, det lena håret, gråten, de pärlande skratten, skriken som fick en att bli snurrig i huvudet. Men mest av allt den där himlastormande kärleken, som de nu får känna till sina egna små barn….
    Det kanske inte alls är vad du kände, men i vart fall vad jag kände när jag läste ditt fina inlägg.
    Kram och jag är glad att du har haft en fin födelsedag, fått fina presenter och fått ha dina barn hos dig (även om ett av dem jobbade). Sov gott när du kan och får !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Fint och vemodigt, lyckligt och sorgligt på samma gång. Kramen.

      Radera
  3. Grattis på födelsedagen
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis å fyfasen va snygg du är!! Vart är haremsbyxorna beställda?
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån av de Malin jag känner? Well, spelar ingen roll här. Blev hur som helst jätte glad för kommentaren och komplimangen. De supersköna byxerna beställde jag på nätet. Här...http://www.forgoodluck.se/

      Radera
  5. Grattis, grattis, grattis!!! Vilka underbara presenter!!! Jag har sett "Kristina från Duvemåla" när den premiärvisades - helt magiskt! Och du - du är jättefin på fotot!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare