tisdag 27 maj 2014

IsaDoras nagelnyheter



Alla som känner mej det minsta eller har läst min blogg ett tag vet att jag är galen i nagellack och lägger obscent mycket tid på mina naglar.
Just nu har de en hyfsad längd, kul även om jag tycker korta välskötta naglar kan vara nog så snyggt.

Idag när jag var på ICA för att handla mjölk så föll jag för frestelsen att pröva IsaDora's nya gelélack som man inte behöver ha någon UV lampa till.
Det är som ett vanligt nagellack som lackas på två lager och därefter ett speciellt gel topplack över.
Jag vet inte...
Det kändes som vilket lack som helst att måla på. Luktade möjligen något fränare.
Enligt reklamen ska det sitta och hålla sej snyggt i upp mot en vecka.
Vi får väl se.
Jag köpte lacket som är på bilden Coral crush. Somrigt och härligt.
Alla lacken var för övrigt jättefina å jag stod länge innan jag valde. Det var framförallt ett i en solig orange färg som oxå lockade men nu blev det alltså detta.
Fint till bruna händer å pålackat ikväll.
Återkommer med recension.


Annars tycker jag att IsaDora's serie sugercrusch är superläckra på sommaren.
I fjol ägde jag både det oranga, röda och det turkosa. I år har jag köpt det lila men alla är hur fina som helst med sin sockriga yta.
Lätt att måla på, supersnyggt på och ett jäkla gissel att få bort med alla miljoner glitterkorn i.


På vintern ( och ibland på sommaren) föredrar jag lite mer dova färger.
Mörkare lila, brunt och grått. Ibland rött som drar åt vinrött.
IsaDora's Muddy water har använts flitigt i flera flaskor.

Vilka är dina favoriter?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Har också testat gellacken och samma färg som du! Tycker ytan blir som med "riktiga" gellack som man härdar i uv-lampa men kanske inte tycker att hållbarheten var så bra. Det som tydligen var viktigt är att man ska måla i dagsljus.
    Sugernails är också en favorit på sommaren. I år har jag korall, ljusrosa och det lila.
    Vet att du skrev någongång att man inte ska ha så många olika lack för dem håller inte. Jag och dottern har nog dryga 200 just nu... Och jo, dem håller om man ser till att hålla själva kanten på flaskan ren så det inte kommer in luft.
    Spännande att höra din recension sen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skriver jag inget här om vad jag tyckte. Jag väntar lite å tar det i eget inlägg :) Kramen

      Radera
  2. Hej! Jag är aldrig så sugen att måla mina naglar än när jag är ute på VFU i sjuksköterskeutbildningen. Då ska man ju ha korta och olackade naglar. Hur gör du? Målar du på och tar av hela tiden eller hur får du ihop det med yrket? Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lackade naglar på jobbet ibland. Å skäms inte ett dugg. Jag rengör, filar, rensar mina naglar jämt. Spritar ymnigt. Har handskar. Den dagen vi inte belägger med patienter bredvid sådana som har diarré, inte belägger i korridoren, inte "struntar" i en massa andra patientsäkerhetsregler för att platsbristen tvingar oss lovar jag vara mer noga med det. Som det är nu vore det att sila mygg å svälja elefanter.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare