torsdag 1 maj 2014

Idag är jag så tacksam över...

10. Jag vaknade i tid. Somnade inte om under snozen. Bara en sådan sak.
Stämplade in 06:57 och kände mej som en hyyyvens medarbetare på Landstinget Halland i dag på arbetarnas dag.

9. Godis och tårta på jobbet idag.
Det vet jag inte om det egentligen är något att jubla över. Lär inte göra det när jag ställer mej på vågen nästa gång i alla fall.
Men gott var det... den där sekunden i gommen.

8. Jag är ledig imorgon.
Å svärmor kommer. Ja ja, vi ordar inte mer om den saken.

7. Snart har jag avverkat mina mastodont arbetsveckor.
Bara lö, sö, må kvar så ljusnar det i horisonten med smäckveckor framöver.

6. Jag tog en underbar promenad med Gottepojken tidigare ikväll.
Det är så vackert ute att jag vill gråta... vilket jag ju tydligen inte kan längre av någon anledning.
Så jag log i stället. Log mot den skira björken och log mot världen.
Å min Gottepojk är ung, frisk och underbar.

5. Jag sprang sträckor på promenaden.
Varken fort eller långt men sensationen i den här punkten är att det fungerade med Gottfrid. Han koncentrerade sej på att springa och behövde inte kissa hela tiden.
Det är en dröm jag har, att få det att funka så jag i höst vågar ge mej ut å springa även när det är mörkt.

4. Jag tog en middagsmys med Noah. Mmmm så gott att få slumra bort med honom snusande på armen.
Fatta vilken LYX för mej att få uppleva detta?!
(Jag skjuter undan att de faktiskt en dag kommer att flytta å förmodligen ta ungen med sej. Vilket trauma! Då om inte förr kommer väl tårkanalerna att öppnas.
Även om de bara flyttar tvärs över gatan.)

3. Första maj. Arbetarnas dag.
Å i Jönköping demonstrerar ett hundratal lokala och tillresta nazister. Inte nåt att glädjas över tänker förhoppningsvis alla mina läsare nu, du som mot förmodan tror att jag tycker DET i sej är kul är förmodligen ny här.
Nej men stadens resning. Mångdubbelt med antirasister som demonstrerade, som la sej på gatan där nazisterna skulle gå för att störa. Kyrkan som samlade huset fullt i en gudstjänst mot nazism och som "ringde för fara" för första gången sedan 1939.
Skylten in mot staden. Tillfälligt omgjord. "Välkommen till Jönköping- staden mot rasism." Å så Mona. Mona... min guru... Sahlin som modigt och starkt höll tal om sammanhållning och att stå upp mot rasister.
Gött jobbat Jönköping.

2. Alla fina kommentarer som jag får.
Särskilt en värmde mitt hjärta. Av en anonym som var ny svensk medborgare och som skulle rösta för första gången i år. Å som skrev så fint.
Tack! Verkligen från djupet av mitt hjärta tack!

1. Mina pojkar. Som jag älskar. Så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare