söndag 11 maj 2014

Jag fick det första...

 

Idag hände det. Idag har det faktiskt hänt flera gånger.
Noah log mot sin mormor.
Jag fick det allra första leendet :)
(Gissa på en skala hur stolt jag är?!)

Först log han i morse. Utvilad och nymatad.
Andra leendet, det där man kan vara alldeles, alldeles säker att det inte är magknip eller tillfälligheter, kom i kväll. Nykräkt och upptagen i min famn, efter att ha fått av sej sina nerspydda kläder så kom det igen.
Helt strålande, stort å tandalöst med glittrande ögon till.
Vackra, vackra, vackra unge.

Min mamma har varit här idag. För att se det nya barnbarnsbarnet och för att gratta mej i förskott. Fick ett jättefint halsband av mamma. Alldeles för dyrt, alldeles för fint.
Hon är fin mamma. Har inte så mycket men är generös med det hon har.
Hon tycker att hon lagt och lägger så mycket på min bror genom åren att hon vill "kompensera" mej. Vilket så klart inte behövs. Men är fint tänkt.

Annars är jag trött idag.
Mer än en veckas sjuka börjar ta ut sin rätt. Jag är mycket bättre men hostar fortfarande mycket på nätterna och sömnen blir störd.
Ska försöka komma i säng i tid ikväll. I går var klockan närmare halv tre innan jag somnade.
Imorgon är det jobb igen. Men jag ska inte gnälla. Tre arbetspass och sen tio dagars semester.
DÅ hoppas jag vara frisk OCH gärna ha lite tur med vädret. Maj har inte särskilt mycket att stoltsera med hittills.

Hur har ni det?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Men vilken lycka!! Det första leendet! Lilla fina gubben! Grattis du! Och hoppas du får sova… Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt! En babys helt oförfalskade leende, som inte har någon baktanke alls, bara kärlek. Vilken lycka! Det skulle jag behöva ha med mig i morgon när jag ska på avstämningsmöte... Jag är inte alls redo att börja jobba på fredag, vi räknar just nu på hur vi ska klara av ekonomin om jag tar tjänstledigt utan lön. Vi är i den sitsen att vi nog fixar det, men det är en helt galen politik i vårt land som gör att vi måste ta det beslutet!

    SvaraRadera
  3. Du kommer få kanonväder :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare