onsdag 21 maj 2014

Sommarens planer å förhoppningar samt en vårta vi kan kalla Greta

Jag tänkte göra Åsas sommarlista men när jag inte kom på några roliga eller orginella svar på de första tre frågorna gav jag upp och bestämde mej för att skriva en egen sammanfattning om vad jag hoppas att sommaren skall vara för mej.

I år blir det ingen utlandsresa och förmodligen blir sommaren inte heller lika social som förra året heller. Jag har just nu åtminstone inte samma behov av det.
Jag tror att min hjärna blivit lite småförvirrad av att ha ett barnbarn under samma tak och att jag drabbats av någon slags mammadvala light.
Jag är liksom fullt nöjd med att boa in mej här hemma.
Kanske spelar bristen på alkohol oxå in, för NEJ det är inte lika roligt att partaja nykter, det är i synnerhet inte roligt att partaja med höggradigt berusade människor nykter.
Tyvärr.
Det kan ju också ha med åldern att göra. Tanttecknen står som spön i backen numera.

Så vad ska jag göra då? Bortsett från att hålla mej hemma, vara nykter och försöka undvika liggsår?
Här är min plan... 

 

Äta obscent mycket jordgubbar.

Kvällsbada med Gottfrid (om vattentemperaturen överstiger 20°c och natten kvalar in som tropisk.)

Springa regelbundet.

Sola mina tuttar (å övriga kroppen med) på min insynsskyddade tomt. Självklart med solfaktor på mej eftersom jag numera uppnått en ålder som kräver både måttfullhet å förnuft.

Svansa runt på stan å var helst folk kan se (å beundra mej) i mina vrålsnygga haremsbyxor.

Gå på Änglas dop.

Hålla dop för Noah.

Lära mej sova utan Zopiklon. (Ja jag VET att jag skrivit det på de senaste 4 årens sommarlistor, ni behöver inte mosa in det i nyllet på mej. En flicka måste få drömma.)

Baka kanelbullar och unna mej fika så som tanter gör. På förmiddagen. Med saft i blommig kanna.

Tvinga männen i familjen att grilla så ofta jag kan.

Förhoppningsvis köra bil utan körförbud.

Bryta mot lagen å ha min hund lös på noggrant utvalda platser.

Ligga i gräset och lösa Suduko med Noah bredvid mej.

Läsa minst 2 böcker per månad. Ja jag har större ambitioner men när det ska summeras räcker det om jag misslyckats med Zopiklonen.

Ständigt ha perfekt manikyrerade naglar.

Plocka blommor (bli allergisk och kasta ut dem igen.)

Dela glass med Gottfrid på stan. Kanske samkör jag det med uppvisningen av haremsbyxorna.

Fortsätta utforska alkoholfria cidersorter.

Umgås med mina barn.

Umgås med mina vänner.

Kanske ligga med min man på studsmattan.

Det där sista är en ambition inte ett löfte.

Kanske, kanske, kanske gå på Winnerbäck.

Gå på minst en hundutställning och minst en marknad.

Förhoppningsvis äntligen bli så där härligt kreativ och börja plantera en massa eller måla om gamla grejer å ha mej. Har aldrig gjort det förr men sånt där kanske slår till i 45 års åldern?

Noggrant undvika Weels and wings när de kommer till stan.

Skriva ilskna politiska blogginlägg.

Sova middag så ofta jag kan.

Vad tror ni om den listan?

Puss/ Asta

Ps. Så här brun är jag nu på taxöronen. (Ja, det är en tantvårta ni ser där i klyftan. Den förtjänar nästan ett eget inlägg. För nåt år sedan försökte jag nämligen strypa den genom att vira tråd väääldigt hårt om dess "hals". Verkar läskigt men brukar vara effektivt. De "kvävs" och trillar av. Jag har gjort det förr... även om jag inte direkt skulle rekommendera det.
Men inte denna jäkeln. O no, den vägrade att dö. Levde helt utan syre och blev till å med större.
Till slut började den kladda och vara och lukta illa.
Så den får vara kvar. På lånad tid. Tills jag finner en doktor tjusig nog att skära bort den.
Så länge kallar jag den för Greta. Säg Hej till Greta gott folk.)

 



2 kommentarer:

  1. En ambitiös lista! P.s. är läskigt rädd att få tantvårtor. Mkt fåfängt av mig.

    SvaraRadera
  2. Finfin - och ambitiös lista du! Skall nog klämma en liknande jag.. Och du - det låter ju som om vi kommer att ses en del.. Vill ju hemskt gärna beundra dina snyggbyxor ;)) Och vårtor? Det har jag haft sedan puberteten. Ärvt efter min farmor och pappa. Tack för det!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare