onsdag 7 maj 2014

Konflikter slår porr med häslängder

 

Intressant men någonstans lite nedslående att se vad tjafs med en bloggigant gör med besöksantalen på bloggen.
Ingenting verkar vara mer effektivt för att öka intressen kring sin blogg än konfrontation och konflikt.
Varför är det så egentligen?
Vad är det som lockar?
Jag är nog likadan dessvärre.
Det är mer effektivt än välskrivna angelägna texter, lockar fler läsare än alla bloggrupper jag prövat på facebook, engagerar mer än hur många kommentarer jag än skriver på andra bloggar. Är rätt säker på att om jag så la ut nakenbilder på mej själv krälandes runt i värsta Miley Cyrus stil inte skulle vara hälften så spännande.
Å vissa bygger hela sin framgångsrika bloggkarriär, i inlägg efter inlägg, på konfrontation.
Mmmm.
Själv ids jag inte faktiskt. Jag vet inte vilket virke man måste vara byggd av men för mej är alla konfrontationer en smula nedbrytande och jag vill välja mina strider.
Ska bli bättre på det.

Något annat som är nedbrytande och rätt deprimerande är dag 5 eller nåt sånt med denna jävla bronkit. Dessa sönderhostade nätter.
Kände mej på bättringsvägen igår. Idag är det sämre igen.
Jag blir uttråkad och uppjagad.
Har jobbat som en gnu sista veckorna för denna lite längre sammanhållna ledigheten och så orkar jag ingenting. Å ute regnar det så jag kan inte ens sola ansiktet medan jag inte orkar något.
Det var lixom inte så här det var tänkt.
Inte därför jag jobbade så jäkla intensivt.
Jag skulle ju umgås med Noah, passa honom någon natt så föräldrarna fick sova, sola, springa, umgås med folk.
Citerar en Disneyfigur "Ingen förstår hur dååååligt jag mår, ingen förstår min orooooo." Vem sa det? Den som först svarar rätt vinner en puss till påsk. Å inget fusk (googlande), då kommer karma att bita dej i rumpan när du minst anar.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare