söndag 11 maj 2014

Mål å planer för kommande vecka

 

Jobba av måndag, tisdag, onsdag så smärtfritt som möjligt.

Be till gudarna och ta till allsköns häxkonst för att framkalla solsken.

Gå sista ronden med förkylningen och förhoppningsvis vinna på knock out.

Skaffa mej lite bränna på min arma lekamen.

Förhoppningvis springa en runda.

Plocka andra buketten liljekonvaljer.

Ha tre av fyra barn hemma på middag på fredag. Förhoppningsvis då även lilla Ängla.

En middag som jag inte tänker laga själv.

Spegla mej och titta på mitt vackra halsband.

Skriva ett gång bländande mästerverk här på bloggen.

Vända ryggen mot Jimmie Åkesson.

Känna mej lite snygg (å om det kräver höga klackar, röda läppar, snygga solglajjor, push up bh så må det ske.)

Läsa slut Bloggdalaboken.

Påbörja min nästa bok av Maj-Gull Axelsson.

Äta minst en glass i solen. (Nogger, Nogger har jag älskat sedan jag var barn och tröttnar aldrig.)

Äta obscent mycket choklad.

Kanske hålla parmiddag på lördag om jag orkar å har råd.

Skriva åtminstone ett brev.

Dricka... ja, förmodligen bortåt 35 muggar kaffe.

Höra mer om det exxxtremt spännande skvallret om en kollega på mitt sjukhus.
Ett skvaller som inte precis lämnade mej med hakan hängande och ett förvånat Näähää?! 

Nån pizza slinker nog ner.

Se på lite VM hockey.

Fortsätta ignorera nyheterna om att Putin gör sitt bästa för att sätta eld på värden.
(Mina nerver, mina franska nerver klarar inte sånt just nu...)

Spendera så mycket tid jag kan i bäbisbubblan.

Städa upp här hemma (det är verkligen för jävla sunkigt.)

Försöka att inte shoppa nåt mer (möjligen en tubtopp) utan vänta på mina megasnygga byxor som är påväg (å som nödgar en tubtop.)

Dricka lättöl och känna mej glassigt unnande (fast smartare än de flesta andra.)

Tagga ner på min otrevlighet på facebook mot vänners vänner.

Gå minst 5 mil

Sova med min prins varje natt.

Påtal om sova. Minska ner min insomningstablett ytterligare ett snäpp.

Spela Maxi-Yatzy någonstans mellan 30 å 40 ggr

Pussa bebis 1000 ggr.

Byta 5-6 blöjor.

Schyssta mål va?!
Så då... Kööööööör vi!

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. är det maj-gulls "jag heter inte miriam"? den är så fantastiskt bra!!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, det var inte lite det, lycka till!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare