tisdag 6 maj 2014

En "fan oxå" lista

Det regnar.

Hunden måste ut. Å det regnar.

Jag mår nååågot bättre i luftrören men det går långsamt. Å jag är sjukt trött.

Jag känner mej missförstådd. Jag tycker inte om att bli missförstådd.
Avsky mej gärna för saker jag tycker men inte för sådant jag inte tycker.

Jag känner ett diffust dåligt samvete. Alltid detta dåliga samvete.
Som kvinnor verkar ha massor av å män inte kan stava till.

Jag missar vårruset.

Det regnar.

Jag har sytt fel på mitt broderi. På flera ställen. Å en del trådar har tagit slut.
Känner för att ge upp det men det kan jag väl inte efter så många timmars arbete?!

Jag är uttråkad. Uttråkad och trött.

Livsavgörande beslut pockar på svar i mitt inre. Jag har bett mitt inre hålla käft men det lyssnar inte.

Det regnar.

Med anledning av sjukdom har jag inte fått klämma på mitt barnbarn på flera dagar.

Hans morfar får gosa obegränsat.

Jag känner mej ful å sliten.

Jag har fått svamp på insidan av läppen av alla steroidinhalationer.

Jag smakar fan i munnen hur mkt jag än borstar tänder.

Det måste lagas middag. I dag oxå.

Det regnar.

Äsch, jag går å lägger mej.

Puss/ Asta 


5 kommentarer:

  1. Kram och krya.

    SvaraRadera
  2. Sov dig frisk! Vila varmt säger min läkare, så på med varmt täcke och mjuka kläder och sooooov!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt? Jag har iskallt i mitt sovrum och fönstret öppet. Men det är klart, under täcket och med Gotteman bredvid blir det varmt ändå. Är lite bättre idag. Trött, halsskav men på rätt väg. Kram på dej.

      Radera
  3. Japp - regn... Blä!! Krya på dig!! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare