söndag 25 maj 2014

Summering

 

Imorgon bär det av igen. Till kvava lokaler, bylsiga arbetskläder och en överfull vårdavdelning.
Tillbaka till arbetet igen med andra ord. 10 dagar har jag varit ledig och oj så fort de gick.
Jag kan inte precis säga att jag är sugen.
Men jag känner ändå att jag hunnit vara ledig och att jag fått gjort en hel del semestersaker.

Solat. Spenderat tid med Gotteman. Gosat med Noah.
Grillat. Läst ut Bloggdalaboken. Sovit middagar. Sprungit. Gått långa promenader.
Jag har haft det bra helt enkelt.

Idag har jag varit å röstat tillsammans med den delen av familjen som bor hemma.
Lite högtidligt känns det alltid.
Efter stor vånda, oändligt med timmar framför radion och debatter på nätet, så valde jag att för första gången vara "otrogen" och rösta på Miljöpartiet.
Därför att jag tycker att miljön är viktigare och överordnad alla andra politiska frågor.
Därför att jag tycker att Miljöpartiet har innovativa lösningar och många spännande idéer om hur saker och ting kan lösas istället... istället för hur det alltid har gjorts.
Jag hoppas och tror dock på många röda röster och det var inget lätt beslut på något sätt.
Jag har varit Socialdemokraterna trogna i hela mitt liv och kommer förmodligen att återgå till dem när det blir höst och dags för riksdagsval.
OM inte Löfven fortsätter att flirta för ett regeringssamarbete med mittenpartierna.
Jag är LESS på Alliansen och vill inte ha en regering där Centern eller Folkpartiet ingår.

Nu väntar snart långrunda med Gottepojken och sedan valvaka.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag tycker Löfvén ska hålla sig till V, MP och F!, det skulle bli en bra ledning av Sverige!

    SvaraRadera
  2. Oj oj, det trodde jag ALDRIG om Dig, att Du skulle vara otrogen!

    Så Snygg Du Är, riktigt sommarfräsch....och vilken kropp, kläderna sitter PERFEKT!

    Kramiz
    Sari

    SvaraRadera
  3. Du - det verkar som om du haft en härlig semester.. Och du är jättefin!! Otrogen? Hmmmm, inte bra. Men förståeligt. Och jag håller med Freja om den nya politiska ledningen!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare